Önkormányzati hivatalok, pénzintézetek, biztosító- és gazdasági társaságok,
ügyvédi- és könyvelő irodák részére
Általános célkitűzés: A megbízó épületében, irodáiban alkalmazott biztonsági rendszerek felülvizsgálata, kockázatelemzés, a feltárt veszélyfaktorok megszüntetése, kiiktatása, valamint a veszélyeztetettségi mutatók és a védelmi struktúra összehangolása.
Tervezés, kivitelezés.
A vizsgált intézmény veszélyeztetettségi kategóriájának megfelelő átvilágítás:
A. kategória: önkormányzati hivatal, pénzintézet
B. kategória: ügyvédi- és könyvelő iroda, egészségügyi és oktatási intézmény, üzletház
C. kategória: áruház, üzlet, tervező iroda, gyártócsarnok, telephely.
- az épület külső és belső védelmi állapota,
- a személyzet, ügyfél és vendégkör mozgásának szabályozottsága,
- nyilvános (ügyfél és tárgyaló helyiségek) a védett dolgozószobák és a vezetés irodáinak védettségi rendszere,
- vezetés által használt gépjárművek vizsgálata.
Az átvilágítás során elvégezzük:
- a megjelölt irodák, tárgyalók adatbiztonsági felmérését, különös tekintettel az adat és információvédelem (papíralapú és elektronikus) előírásaira és gyakorlatára. A hivatali, üzleti ínformációkhoz való hozzáférés szabályozottságának kontrollját, valamint az adathordozók védelmét és a titokvédelem technikai hátterét.
- a kommunikációs rendszerek elektronikai bevizsgálását, a kiépített és mobiltelefonok átviteli tisztaságának, lehallgatás elleni bemérését,
- a számítástechnikai eszközök bevizsgálását, az illegálisan elhelyezhető adatrögzítők, megfigyelő berendezések felderítését.
- a veszélyforrásokat és kockázati tényezőket,
- az érintettek lehetőségeit az adatok és információk gyűjtésében, elérésében, felhasználásában, törlésében és továbbításában.
- döntés előkészítés, pályázati elbírálások során az üzleti és ipari kémkedés elleni védelmet,
- a bizalmi személyek ellenőrzését, lojalitásvizsgálatát,
- vezetők és középvezetők biztonságvédelmi képzését.
- biztonsági rendszabályok kiadását, (levelezés, sokszorosítás, archiválás, iratmegsemmisítés, stb.)
- a számítástechnikai rendszer hozzáférésének szükségszerinti korlátozását, adatkezelés, vezetői levelezés, elmentett és archív anyagok biztonságát,
- az ügyfél-lista kezelését különös tekintettel a vagyon- és biztonságvédelemre.
- az idegen személyek - rendszeres beszállítók, ügyfelek, egyéb külső személyek mozgásának szabályozását, a hivatal, intézmény belső - külső platformján,
- személyügyi pályázatok adatkontroljára, munkaszerződések készítése során alkalmazható záradékokra és alávetési nyilatkozatokra javaslatok készítése, (titoktartási záradék, életmódvizsgálat, felelősségi nyilatkozatok, stb.)
Az átvilágítást nyílt és “bizalmas” - fizikai és elektronikai felderítési módszerekkel hajtjuk végre, amelynek eredményéről és megállapításairól jelentést készítünk.